De eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marit Ramakers - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marit Ramakers - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Marit

04 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Wat een dagen en wat een indrukken.
Ik zal even beginnen bij de reis.
Dinsdag op schiphol afscheid genomen van me familie en een paar van mijn lieve vrienden die daar als verrassing stonden (super leuk). Daarna bijna 9 uur in het vliegtuig. ja wat kan ik daar van zeggen het was lang maar te overleven. Eenmaal aangekomen op het vliegveld kregen we gelijk te maken met echte Surinaamse mensen. Rustig aan dus. En wij moesten dus een eeuwigheid wachten op onze koffers. (met wij bedoel ik Marretje en ik)
Toen we eindelijk onze koffers hadden dachten we dat we het ergste gehad hadden. Maar nee de taxi reis die minuten zou duren duurde bij ons 3 uur. De taxi chauffeur wist de weg niet in Paramaribo.
Toe ik eindelijk bij mijn verblijf was deed er niemand open.... En nu..... Na een tijdje te hebben geprobeerd te bellen met de organisatie kwam er iemand naar buiten die zich afvroeg waarom die auto zo lang voor zijn deur stond. De huiseigenaar.
De organisatie had niet goed doorgegeven dat ik zou komen dus hij wist er niks van. Maar gelukkig mocht ik naar een kamen en mocht ik blijven. op mijn kamer heb ik mijn pyjama uit mijn koffer gepakt en geprobeerd te slapen.

Volgende dag na een nacht bijna niet slapen ben ik vroeg opgestaan. Eerst maar even boodschappen doen. De belangrijkste dingen even gekocht en daarna nog even op bed gelegen.
Eind van de ochtend met Marretje afgesproken en samen even wezen lunchen. Daarna zijn we bij de organisatie langs gegaan. De man van de organisatie heeft ons een citytour gegeven en alles verteld over de geschiedenis.

Vandaag zijn we bij het project van Stichting Claudia A wezen kijken. Wat ik daar zag is moeilijk te beschrijven. Het was allemaal oud, stuk en veel te klein voor zoveel kinderen.
Na al die indrukken heb ik me vanmiddag terug getrokken om lekker in de hangmat GTST te kijken en te Facetimen met me ouders en zus.

Morgen staat bij ons op de planning om naar White Beach te gaan. En van maandag tot donderdag gaan we de Jungle in :) Super veel zin in.

Tot de volgende keer
.

  • 05 September 2014 - 06:18

    Zus:

    Wel goed smeren hea!! Veel plezier XXX

  • 05 September 2014 - 07:15

    Inge:

    Wat een reis! Maar dat heb je nu achter de rug!
    En de komende dagen klinken super vet!
    Geniet ervan! :)
    Xx

  • 05 September 2014 - 09:23

    Hilda:

    Tja, je weet nu wel gelijk waar je aan toe bent in Suriname en je bent in ieder geval veilig aangekomen. Vergeet je niets mee te nemen de jungle in? Veel plezier!

  • 05 September 2014 - 11:31

    Vasvas:

    Geniet er van meid!

  • 05 September 2014 - 12:33

    Opa En Oma:

    Je hebt al weer wat meegemaakt, maar je gaat ook genieten.
    Veel plezier in de jungle. Groetjes, opa en oma.

  • 05 September 2014 - 20:30

    Jacqueline:

    Hoi marit

    Wil je een fijne tijd toe wensen en dat je maar geniet van je verblijf in suriname

  • 06 September 2014 - 11:57

    Oma Ramakers:

    Ik ben blij dat je goed bent aangekomen ondanks alle hindernissen. Vergeet dat maar gauw en geniet ervan.

  • 06 September 2014 - 21:59

    Renate:

    Goed om te lezen dat je goed aangekomen bent. Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Marit in Suriname

Hallo allemaal,

Op 2 september vertrek ik voor 3 maanden naar Suriname. Ik ga daar vrijwilligers werk doen in het Ramoth- Kinderhuis & crèche. Tijdens mij tijd daar wil ik dat de kinderen een leuke tijd beleven zodat als ik weer naar huis vertrek ik allemaal lachende gezichtjes zie. Ik zal jullie kort even wat vertellen over het Ramoth- Kinderhuis & crèche.

Het leger des Heils in Suriname vangt thuis- daklozen op, bemiddeld in relatieproblemen, voert verschillende voedingsprojecten uit en beheert verder een bibliotheek, een kindertehuis en een bejaardentehuis.
Het kindertehuis Ramoth, dat centraal gelegen is in Paramaribo, bestaat circa 40 jaar.

Naast het kindertehuis is er ook een crèche in het gebouw ondergebracht. De crèche is open van 7.00u - circa 15.00u en telt circa 10 kinderen die jonger zijn dan 4 jaar.
Het kindertehuis telt momenteel zo'n 22 kinderen in de leeftijdscategorie 6-16 jaar. De kinderen hebben allemaal een andere achtergrond, zo zijn er een aantal weeskinderen, kinderen waarvan ouders in het binnenland wonen en kinderen waarvan de ouders om diverse redenen niet voor hen kunnen zorgen. Bijvoorbeeld door de financiële situatie, psychiatrische problemen of omdat ze in de gevangenis verblijven.

Tijdens mijn werk bij het Ramoth- kinderhuis & crèche zal ik diverse werkzaakheden hebben. O.a. huiswerkbegeleiding, voorlezen, sport & spel activiteiten bedenken en uitvoeren en als begeleiding mee gaan naar het zwembad.

Om toch nog wat extra's te kunnen doen voor de kinderen, begeleidsters en het Ramoth huis zelf wil ik geld inzamelen.

Wat ik precies ga doen met het geld weet ik nog niet omdat ik nog niet weet wat de situatie daar is.
Ik ga als ik aankom de situatie bekijken en kijken wat nodig is. Dat kan zijn school spullen, spullen om het gebouw op te fleuren, kleding en schoenen, speelgoed of misschien uitjes doen met de kinderen.

Willen jullie nou weten wat ik doe met het geld kunnen jullie mijn volgen via de facebook pagina "Marit als vrijwilliger in Suriname".

Mijn reis ga ik maken via de organisatie Activitiy international.

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2014

Weer een verslagje

14 Oktober 2014

Sorry......

30 September 2014

Raleighvallen en Voltzberg

25 September 2014

Powakka en claudia A

18 September 2014

De eerste week bij Claudia A
Marit

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 5956

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 07 December 2014

Marit in Suriname

Landen bezocht: