Sorry...... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marit Ramakers - WaarBenJij.nu Sorry...... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marit Ramakers - WaarBenJij.nu

Sorry......

Blijf op de hoogte en volg Marit

14 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensen,
Sorry dat ik zolang niks van me heb later horen maar ik heb me toch een druk leven hier.... hahaha.
Ik zal nu gaan schrijven over bijna 3 weken dus hoop dat jullie even tijd hebben en dat ik niks vergeet:).

Het laatste waar ik het met jullie over gehad heb was de trip van de Raleighvallen.
Die week was in principe mijn laatste week bij Claudia A waar ik best wel tegen opzag omdat ik dan afscheid moest nemen van alle kinderen. Maar het was ook een leuke week waar we veel hebben gedaan. Op woensdag hebben we ongeveer 80 pannenkoeken gebakken voor de kinderen die ze uiteraard heelijk vonden.
En donderdag was wel echt de leukste dag die ik tot nu toe gehad heb daar. De kinderen kregen allemaal hun eigen voetbal kleren die gesponsord waren door Jessica haar voetbalclub waar ze voor werkt. De kinderen en zelfs de zusters vonden dat helemaal leuk. Daarna zijn we met alle kinderen naar het Parbo veldje gegaan (voetbalveld naast de Parbo bier fabriek). Daar mochten de kinderen lekker de hele ochtend spelen. We hadden een paar voetballen, een springtouw en een twister spel meegenomen. De kinderen hebben zich helemaal uitgeleefd. Zelf een meisje dat normaal de hele dag op een stoel zit rende rondjes over het veld. En natuurlijk hadden we ook voor iedereen een snack en wat te drinken meegenomen.
Dit zou eigenlijk mijn laatste dag geweest zijn maar omdat maandag hun eerste schooldag was ben ik toch nog een keer gegaan.
We mochten eerst met een paar kinderen mee naar school lopen. Zo leuk om te zien hoe dat gaat met de vlag onhoog heizen en liederen zingen.
Daarna kregen wij de taak om met een kleine jongen mee naar het dagverblijf te gaan. Eigenlijk wou het verblijf hem niet hebben omdat hij te slecht sprak en heel ziek was (ondervoed en verwaarloosd door zijn ouders) toen hij er voor de zomer was. Nu heeft hij deze zomer in het ziekenhuis gelegen en is hij weer helemaal gezond gelukkig en gaat het praten ook al beter. Het dagverblijf was bang dat andere kinderen ook slecht zouden gaan praten door hem. Maar dat wij langs gingen met hem hebben ze kunnen horen dat het al een stuk beter ging met praten en dat hij er nu gezond uitziet. En hij mag dus blijven.

Op dinsdag was mijn kennismaking bij Huize Ramoth. Wauw wat een verschil met Claudia A. Het gebouw ziet er een stuk beter uit, er hangt een goede sfeer en het personeel is super aardig.
Met de kapitein heb ik de afspraak gemaakt dat ik dinsdag en woensdag kom zodat ik op donderdag bij Claudia A kan blijven. En dat vond ze helemaal prima. Ook hebben we besproken dat ik de ene week op de crèche help en de andere week bij huiswerk begeleiding.
Woensdag was mijn eerste dag en er waren 4 peuters en 4 baby's. Met de peuters heb ik lekker gespeeld en liedjes gezongen. Ook heb ik geholpen met de peuters baden. Er was 1 meisje die de hele tijd wou knuffelen zo super lief.

Donderdag avond was het begin van een super weekend. We gingen eerst met een party bus door de stad gevolgd door een poolparty gevold door uitgaan bij Havana. Kortom SUPER.
En zaterdag zijn we met een groep naar Bigi Pan geweest. Dat zijn huisjes op een meer. Hier hebben we lekker een weekendje gechilled.

En vandaag had ik mijn eerste dag bij de huiswerk begeleiding. Super leuk ik ging een jongen helpen met leren voor zijn dictee. Nou ben ik zelf niet zo goed in dat door mijn dyslectie, maar toch kreeg ik het voor elkaar dat hij aan het eind alle 40 woorden goed schreef:).

Zo volgens mij heb ik nu wel mijn verhaal gedaan....
Mochten jullie vragen hebben hoor ik ze graag hahahaha.

  • 15 Oktober 2014 - 10:07

    Opa En Oma:

    Lieve Marit,

    We zijn trots op je wat je allemaal presteert. Je vindt het leuk om andere kinderen te helpen en ze zijn zoals we lezen je er ook dankbaar voor. We hopen dat je het verder nog goed naar je zin hebt en horen graag meer van je. Lieve groetjes van opa en oma. Xxxxxxxxxxxxx

  • 15 Oktober 2014 - 16:18

    Hilda:

    Jammer dat het niet meer lukt om foto's toe te voegen aan je reisverslagen.
    Ondanks het skypen vind ik het erg leuk om de reisverslagen te lezen.
    Nog een paar weken en dan kom ik persoonlijk een kijkje nemen in het verre Suriname. Groetjes van mamma XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Marit in Suriname

Hallo allemaal,

Op 2 september vertrek ik voor 3 maanden naar Suriname. Ik ga daar vrijwilligers werk doen in het Ramoth- Kinderhuis & crèche. Tijdens mij tijd daar wil ik dat de kinderen een leuke tijd beleven zodat als ik weer naar huis vertrek ik allemaal lachende gezichtjes zie. Ik zal jullie kort even wat vertellen over het Ramoth- Kinderhuis & crèche.

Het leger des Heils in Suriname vangt thuis- daklozen op, bemiddeld in relatieproblemen, voert verschillende voedingsprojecten uit en beheert verder een bibliotheek, een kindertehuis en een bejaardentehuis.
Het kindertehuis Ramoth, dat centraal gelegen is in Paramaribo, bestaat circa 40 jaar.

Naast het kindertehuis is er ook een crèche in het gebouw ondergebracht. De crèche is open van 7.00u - circa 15.00u en telt circa 10 kinderen die jonger zijn dan 4 jaar.
Het kindertehuis telt momenteel zo'n 22 kinderen in de leeftijdscategorie 6-16 jaar. De kinderen hebben allemaal een andere achtergrond, zo zijn er een aantal weeskinderen, kinderen waarvan ouders in het binnenland wonen en kinderen waarvan de ouders om diverse redenen niet voor hen kunnen zorgen. Bijvoorbeeld door de financiële situatie, psychiatrische problemen of omdat ze in de gevangenis verblijven.

Tijdens mijn werk bij het Ramoth- kinderhuis & crèche zal ik diverse werkzaakheden hebben. O.a. huiswerkbegeleiding, voorlezen, sport & spel activiteiten bedenken en uitvoeren en als begeleiding mee gaan naar het zwembad.

Om toch nog wat extra's te kunnen doen voor de kinderen, begeleidsters en het Ramoth huis zelf wil ik geld inzamelen.

Wat ik precies ga doen met het geld weet ik nog niet omdat ik nog niet weet wat de situatie daar is.
Ik ga als ik aankom de situatie bekijken en kijken wat nodig is. Dat kan zijn school spullen, spullen om het gebouw op te fleuren, kleding en schoenen, speelgoed of misschien uitjes doen met de kinderen.

Willen jullie nou weten wat ik doe met het geld kunnen jullie mijn volgen via de facebook pagina "Marit als vrijwilliger in Suriname".

Mijn reis ga ik maken via de organisatie Activitiy international.

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2014

Weer een verslagje

14 Oktober 2014

Sorry......

30 September 2014

Raleighvallen en Voltzberg

25 September 2014

Powakka en claudia A

18 September 2014

De eerste week bij Claudia A
Marit

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 5942

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 07 December 2014

Marit in Suriname

Landen bezocht: