Raleighvallen en Voltzberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marit Ramakers - WaarBenJij.nu Raleighvallen en Voltzberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marit Ramakers - WaarBenJij.nu

Raleighvallen en Voltzberg

Blijf op de hoogte en volg Marit

30 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag om 8 uur stonden wij netjes bij het kantoor van Blue Frog om te vertrekken richting de Raleighvallen. Maar zoals wij al verwacht hadden zouden we niet op tijd vertrekken. Volgend Stephan van Blue Frog zou het een kwartiertje duren voor het busje er was en we konden vertrekken. Maar helaas moesten we 2 uur wachten voor uit eindelijk het veel te kleine busje er was. Maar uiteindelijk konden we vertrekken. Maar omdat we zo laat vertrokken belande we in de file en kwamen we pas rond half 4 aan bij de boot waar we nog 2 uur mee zouden moeten varen. Maar omdat we een stukke motor mee hadden deden we er langer over. Uiteindelijk voeren we in het donker wat totaal niet cool was. Aangezien we de kant niet meer konden zien en de bootsman de rotsen niet kon zien en we dus telkens vast zaten met de boot of overal tegenaan knalde.
Uiteindelijk om 9 uur kwamen we aan op het eiland waar we zouden verblijven. Hier gingen we de hangmatten ophangen en kregen we eten.

De volgende ochtend waren we al weer vroeg op omdat we om 8 uur zouden vertrekken richting de Voltzberg. Maar uiteindelijk vertrokken we rond 9 uur. Eerst moesten we een stuk door de jungle lopen voor we bij de berg aankwamen. We hadden er 1,5 uur over gedaan en volgens de gids waren wij zijn snelste groep :). Tussendoor zijn we veel dieren tegen gekomen zoals gistige slangen en een boskip. Bij de berg aangekomen moesten we nog omhoog. Dat was echt behoorlijk zwaar met de hitte en het was ook best wel heel stijl op sommige stukken. Maar eenmaal boven was het echt de moeite waart geweest. Het uitzicht was zooooooo super mooi, echt wauw gewoon. Boven hebben we even een pauze genomen om et eten en drinken en even te genieten van het uitzicht.
Daarna gingen we weer terug. Op de terug weg was ons water op en hadden we echt enorme dorst. toen we aankwamen bij een waterval hebben we onze flessen gevuld met natuurlijk bronwater wat echt super lekker was. En we hebben even gezeten in het water.
Terug bij het kamp hebben we nog even gezwommen in de rivier en genoten van een heerlijke aardappel soep. En we hebben apen gevoerd met bananen super schattig die apen.
In de avond heeft Kumalu (de gids) ons een nieuw kaartspel geleerd "Koning op de hoek". Super leuk spel vooral omdat Kumalu steeds verloor.

De volgende ochtend mochten we uitslapen. Maar aangezien ik optijd wakker was ben ik nog even gaan zwemmen in de rivier. Rond 11 uur vertrokken we weer richting de jungle. Dit keer hoefden we niet ver te lopen om de Moedervallen te zien. Maar tijdens deze tocht kregen we veel uitleg over de bomen en de dieren. En we hebben geleerd hoe je een dakje kan maken van palmbladeren. Terug op het kamp hebben we weer gezwommen in de rivier.
In de avond had Kumalu een kampvuur gemaakt op de rotsen bij het water. Hier gingen we moppen en verhalen vertellen. De rotsen waren gewoon nog helemaal warm. Ook de sterrenhemel was echt prachtig. Omdat we hier dichter bij de evenaar zitten zie je veel meer sterren echt super mooi. Het lukt alleen niet om het op de foto te zetten.

De laatste ochtend ben ik om 6 uur opgestaan om te gaan zwemmen en de zon te zien opkomen. En helaas moesten we al weer vroeg vertrekken om richting huis te gaan.
Nu thuis zijn we vast begonnen om de volgende tour uit te zoeken. Maar 1 ding is zeker we gaan niet meer met Blue Frog.

De gids is super, de trip is super maar de organisatie is waardeloos. Ik ben nu twee keer met hun op trip geweest en elke keer hadden we problemen.
de eerste keer met het busje die uit elkaar viel, nu een busje te laat en te klein was, niet voldoende eten en drinken mee (waar je wel dik voor betaald), en zo kan ik nog wel even doorgaan. Hoe moeten 7 personen 4 dagen met 3 flessen fanta en 3 flessen cola doorkomen. Ow en het ontbijt 3 ochtenden met een halve pot pindakaas, HOE DAN...???

Kortom we gaan even langs om te klagen en de volgende trip boeken we ergens ander.

Maar al met al is dit denk ik wel het mooiste wat ik in mijn hele leven gedaan en gezien heb vooral de Voltzberg.

  • 30 September 2014 - 17:02

    Marijke:

    Waarom neem je Lizet dan ook niet in de arm voor je trips ? Weet zeker dat het dan dik in orde zou zijn.

  • 30 September 2014 - 17:11

    Marit Ramakers:

    dat gaan we nu ook zeker doen. maar we deden eerst bij hun omdat hun organtsatie help met bemiddelen met het project waar we werken maar dat gaat ook 3x K*T.

  • 14 Oktober 2014 - 12:24

    Hillery:

    Hi Marit,

    Wat leuk om te lezen dat je het ontzettend naar je zin hebt in Suriname.
    Ik geniet hier ook enorm van jou mooie reis foto's in het binnenland.Het zijn namelijk plekken die ik als surinaamse nog nooit heb bezocht.
    Geniet van jou reis en vooral van de lieve kindjes.

    Groetjes Hillery

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Marit in Suriname

Hallo allemaal,

Op 2 september vertrek ik voor 3 maanden naar Suriname. Ik ga daar vrijwilligers werk doen in het Ramoth- Kinderhuis & crèche. Tijdens mij tijd daar wil ik dat de kinderen een leuke tijd beleven zodat als ik weer naar huis vertrek ik allemaal lachende gezichtjes zie. Ik zal jullie kort even wat vertellen over het Ramoth- Kinderhuis & crèche.

Het leger des Heils in Suriname vangt thuis- daklozen op, bemiddeld in relatieproblemen, voert verschillende voedingsprojecten uit en beheert verder een bibliotheek, een kindertehuis en een bejaardentehuis.
Het kindertehuis Ramoth, dat centraal gelegen is in Paramaribo, bestaat circa 40 jaar.

Naast het kindertehuis is er ook een crèche in het gebouw ondergebracht. De crèche is open van 7.00u - circa 15.00u en telt circa 10 kinderen die jonger zijn dan 4 jaar.
Het kindertehuis telt momenteel zo'n 22 kinderen in de leeftijdscategorie 6-16 jaar. De kinderen hebben allemaal een andere achtergrond, zo zijn er een aantal weeskinderen, kinderen waarvan ouders in het binnenland wonen en kinderen waarvan de ouders om diverse redenen niet voor hen kunnen zorgen. Bijvoorbeeld door de financiële situatie, psychiatrische problemen of omdat ze in de gevangenis verblijven.

Tijdens mijn werk bij het Ramoth- kinderhuis & crèche zal ik diverse werkzaakheden hebben. O.a. huiswerkbegeleiding, voorlezen, sport & spel activiteiten bedenken en uitvoeren en als begeleiding mee gaan naar het zwembad.

Om toch nog wat extra's te kunnen doen voor de kinderen, begeleidsters en het Ramoth huis zelf wil ik geld inzamelen.

Wat ik precies ga doen met het geld weet ik nog niet omdat ik nog niet weet wat de situatie daar is.
Ik ga als ik aankom de situatie bekijken en kijken wat nodig is. Dat kan zijn school spullen, spullen om het gebouw op te fleuren, kleding en schoenen, speelgoed of misschien uitjes doen met de kinderen.

Willen jullie nou weten wat ik doe met het geld kunnen jullie mijn volgen via de facebook pagina "Marit als vrijwilliger in Suriname".

Mijn reis ga ik maken via de organisatie Activitiy international.

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2014

Weer een verslagje

14 Oktober 2014

Sorry......

30 September 2014

Raleighvallen en Voltzberg

25 September 2014

Powakka en claudia A

18 September 2014

De eerste week bij Claudia A
Marit

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 5940

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 07 December 2014

Marit in Suriname

Landen bezocht: